Time and Date

Wednesday, March 11, 2009

Golf


Aku mula mempelajari sukan ini sejak dari tahun lepas lagi. Minat pada sukan nie mmg x da langsung sblm nie, kalau baca paper bahagian sukan tu mmg x pernah baca la bab2 golf nie. Sampai tahap rasa benci pon ada kat org yg main golf nie..mana taknya dah nak beli satu set kayu golf pon dah sampai beribu2 beb,tu belum lagi yuran keahlian dgn alatan lain. lagi aku rasa meluat bila padang2 golf nie bosar sgt la..ejas buat bendang mesti Malaysia dah x pyh import beras dari Thailand.banyak lagi kalau nk cerita ttg kepeningan aku kat sukan nie...skrg, suma benci dan meluat dah mula hilang. Rasa best la pulak main golf nie..hahaha. byk istilah2 baru aku belajar. konsep golf bukan mcm bola sepak,nk bagi peluh2 yg mcm mandi tu. Ada ketika bila masuk padang golf tu bila keluar boleh dapat berjuta-juta..ex-PM Dr.Mahathir pernah ckp org main golf nie org lemah akal fikiran..sbb dia minat pd sukan kuda kot.Pak Lah pandai main golf.


7Mac lepas aku buat pertama kali jadi pengerusi majlis utk Kejohanan Golf Jemputan UDM. Mmg gelabah gilor wa ckp sama lu..dah la yg dok depan aku tu org hebat2.Dato'NC, Pak Kontraktor,Pak Dekan,Pak Bisnesman,Pak guard pon ada woo. Safwan Marzuki wakil tunggal pelajar yg masuk sekali. Aku nk masuk gak mula2 tu,jurulatih ofer aku dgn safwan tp x confident la..takut nnti org pukul 5 kali dah boleh masuk aku pukul 15kali baru masuk lobang..buat kena gelak jer..
At last,Mr Johari Johan menang....41 point. Lecterur Plant protection aku pulak no2...dgn 39 point.Dato'NC x kurang hebat jugak,dia dpt no4 dgn 38 point. suma nampak riang gumbira. walau hujan ada turun kejap masa perlawanan tu tp dah mmg suma kaki golf, x hirau dah walau hujan.

Sukan nie menjadi asbab aku kamcing dgn high level people.kalau diaorg selisih dgn aku tu sempat la kenyit2 mata dgn senyum2 kambing. mungkin masih teringat peristiwa aku buat lawak usop sontorian masa jadi MC tu kot.

Syukur kpd Allah s.w.t yg masih memberi kekuatan dan kesempatan pd aku utk terus meniti masa yg ada. bukan semua org dpt join sukan 'pelik' nie. ada org dari muda smpai tua x pernah masuk pon padang golf. yg ramai tu mungkin pegang bola golf. Rezki aku dapat join kelab golf nie. budak sem lepas pon x sempat masuk padang. Byk masa diaorg kat 'diving range' jer. aku pulak sempat masuk padang dan anjur kejohanan dgn siap jd MC. moga kita menjadi manusia yg sentiasa bersyukur dgn apa yg ada...amin.

No comments:

Post a Comment