Time and Date

Wednesday, May 19, 2010

Tak Dak Tajuk.



Salam to All..
ptg ni cuaca sini mcm mendung saja..aku yg memang agak "laku" kat sini mmg x leh nk dok diam...ada saja kerja@aktiviti yg nk kena selesaikan. biar apa pn benda mendatang,aku kena hadapi dgn cool..dok ada masa sikit nie,aku nk merapu sat.
abg aku akad nikah jumaat nie...Alhamdulillah..aku rasa lega dia nk kawin dah...sbb bila dia dah kawin, aku punya turn la pulak pas ni..hehe..tahniah to my big brother!
bila sebut pasai kawin mmg senang,tapi baru aku tau proses nk kawin tu agak merimaskan aku kot.sbb mcm kena ikut step2...huhu..aku yg jenis nk ringkas2 n simple2 mmg x leh la nk simplekan benda2 mcm ni. adab dan adat bukan wajib,tp bila dah berturun temurun dok ikut...ditambah pula keluarga yg gemar beradat,maka menjadi kemestian utk nk kena follow benda2 tu.....adois.
majlis tertinggi dalam keluarga aku suka la sgt buat mesyuarat tergempar..waima x formal..bila dah bermusyawarah,kritikan dan cadangan melompat2 timbul.....aku suka tang kritikan,sbb kritikan tu akan menghasilakan yg terbaik,kerja pn akan lebih teliti.sbb takut pot pet pot pet dilibas atas batang tubuh.(asal releven aku terima).
konsep yg sama pada mana2 kerajaan di muka bumi, bila ada kerajaan dan pembangkang yg kuat...mmg nk lulus sesuatu usul bukan benda yg mudah.dari sesetengah sudut,aku rasa bukan elok sgt dok hentam saja...kena terima sebulat suara.
kesimpulannya...selamat menerima pasangan idup buat abg ku....=)
wslm.

No comments:

Post a Comment