Time and Date

Friday, November 5, 2010

"DUIT adalah segalanya"

Orang kata DUIT adalah SEGALANYA… Tanpa duit macam mana nak hidup?
Dengan kata lain, Segalanya memerlukan DUIT... Adakah ianya Benar?? (penulis: SETUJU!!!)

Ada jugak Orang kata DUIT bukanlah segala-galanya. DUIT bukan alat untuk mencapai kebahagian. Betul?? (penulis: TAK SETUJU!!!)

Dalam dunia hari ini kalau tak ada DUIT mana boleh hidup......
kalau tak ada DUIT mana boleh sekolah tinggi2…
kalau tak ada DUIT mana boleh maju.....
dan lain2 lagi.....

Kalau saya cakap BETUL…setuju tak??? Tolonglah setuju..

Sebelum saya mulakan hujah2 saya, ingin saya mendefinasikan dahulu maksud DUIT di sini..

D = Doa
U = Usaha
I = Ikhlas
T = Tawakal

Dengan penuh keyakinan, saya rasa semua orang yang faham definasi di atas akan bersetuju bahawa DUIT adalah segalanya…tanpa DUIT hidup kita tak akan ke mana...tanpa DUIT kita tak akan pernah dapat majukan diri…tanpa DUIT memang tak akan dapat sekolah tinggi2...tanpa DUIT jugak kebahagiaan hidup tak akan pernah dicapai… =)


Note: This article is specially dedicated to those who is going to sit for the exam soon!!! (Uni. Students and adik2 form5).

3 comments: