Time and Date

Wednesday, October 27, 2010

Kena Saman



melepasi deretan kereta,lori,bas,motosikal,basikal dan segala kenderaan yang ada dengan lancar sekali...yang hijau nampak hijau yang merah nampak hijau yang oren pun nampak hijau..semua hijau...malam yang hijau. dentuman motosikal aku tak mampu dihalang sebarang halangan.jam tepat pukul 8.30 mlm. kurang lebih 15 minit lg ada perjumpaan penting dengan budak siam atas temujanji urusan kerosakan laptop.kebiasaan masa 30 minit ingin dijadikan hanya 15 minit.2 kaedah yang boleh di amalkan,1.pulasan penuh,2.hijau semuanya. hujan renyai renyai tak sedikit menghalang aku dari meluncur laju. puas rasa di hati bila masa yang dikehendaki menepati sasaran.lokasi ini masih pada masa ini,maka ada kebarangkalian tepat akan sampai pd masa yg tertanam di benak.

dengup jantung mula terasa kencang bila tiba-tiba terdengar siren yang kuat datang dari belakang. umpama seekor raksaksa mengejar ultromen. bunyi yang semakin kuat membuatkan aku terasa begitu lemah sekali.seorang dari 'raksaksa2' itu menjerit "ketepi! ketepi! "..aku akur.. "mak datok,5 orang pak polisi kepong aku " bilang aku dalam hati saja. gaya mereka yang memang smart dgn motosikal ala2 mafia honda st1300.jentera aku tak mampu lagi mencilok dan menyorok. aku kelu.kelu 1000 bahasa. tak terkata apa. senyap saja. tapi masih cool dan steady.
"tengok lesen,tengok ic,tengok road tax..."...aku hulur semua apa dokumen yang ada.



'ehem2..lesen awak dah mampos lebih sebulan'. bilang abg hensem yang mengecheck lesen aku.adoi,aku tak perasan lansung.

maka tercatatlah dalam sejarah hidup aku di saman buat kali pertama atas kesalahan lesen dah tamat tempoh.walau sebenarnya aku buat kesalahan lain!
dulu buleh buat rayuan,kurang2..sekarang dah tak boleh lagi...terbang RM300...

2 comments:

  1. erm...
    dah xde rezki...
    saye dah merase betape bez o seksa nyer kne saman n bayar saman

    ReplyDelete
  2. hehe..saman tetap saman..buat pengajaran dan pedoman demi masa depan.buat aku dan semua.

    ReplyDelete